zaterdag 24 december 2016

Vriendenloterij 120 euro shoptegoed

Ik heb ze afgezworen.  Al die loterijen.
 De postcodeloterij is al maanden geleden opgezegd en dit jaar ook geen ouderjaarslot meer voor deze vrouw. Zelfs geen halve.
Maar nu toch weer overstag. Echt héél even maar. En waarom dan?
Nou, ik maakte zo'n jaar of 2 geleden al eens gebruik van deze actie (om daarna weer heel snel op te zeggen) Het gros van de mensen vergeet op te zeggen en daarom is dit een gemakkelijk lokkertje om in korte tijd heel veel nieuwe en blijvende leden te werven voor zo'n loterij.

De actie van de Vriendenloterij is als volgt: Je word lid en speelt de eerste maand gratis mee. Je ontvangt 120 euro shoptegoed. Bestaande uit 3 cadeaus:

  • Cadeaubon t.w.v 10 euro van Hema/Bijenkorf/FleurOp/Mediamarkt( kiezen)
  • Een dagje uit voor 4 personen t.w.v zo'n 90 euro (zelf kiezen uit dierentuinen, musea, pretparken)
  • Een boek naar keuze van rond de 20 euro .Kiezen uit bestsellers op dit moment, zoals de nieuwste van Saskia Noort, veel kookboeken, de wereld volgens Gijp, Mijn gevecht van Thomas Dekker, Lawinegevaar e.d. (Ik kon kiezen uit vele titels)
Dus ja, toen ging ik overstag. Ik deed dit via het online spaarprogramma van Qassa. (nog geen lid van qassa, klik hier om aan te melden). Zo spaarde ik sowieso alweer € 4,65 bij Qassa omdat ik via hen aanmeldde.
Spaar je niet bij qassa dan kun je ook gebruikmaken van deze Vriendenloterij actie, na het klikken op deze link vult in de zoekbalk het woord Vriendenloterij in, klik daarna op 'verdien cashback bij vriendenloterij' en je komt ook op de actiepagina. Of gewoon googelen natuurlijk.
Na een paar dagen krijg je een welkomstbrief van de Vriendenloterij per post, met daarin jouw cadeaucode. Via de website kies je dan de cadeautjes uit en die krijg je binnen 3 weken thuisgestuurd.
Een slimme consument zegt die loterij snel weer op. Misschien kun je een gokje wagen en 1 of een paar keer meespelen a €13,25 per maand. Dan nog heb je het er gemakkelijk uit.

Zo'n twee jaar geleden werd ik op dezelfde manier lid. Het kookboek van Jamie Oliver dat ik uitkoos was een mooi cadeau voor de verjaardag van een vriendin. Het dagje uit werden 4 entreekaartjes voor Blijdorp en de cadeaukaart besteedde ik voor mezelf bij de Hema. 
Ik heb toen direct opgezegd nadat ik mijn cadeaus had ontvangen, want je zit nergens aan vast. 

Voor bijvoorbeeld gezinnen met kinderen die het financieel moeilijk hebben, is dit een hele fijne actie om ook eens een dagje pretpark of dierentuin te kunnen doen. Alleen niet te lang wachten met opzeggen!
 Voor iedereen geldt: Doe er je voordeel mee!


16 opmerkingen:

  1. Ik heb er even naar gekeken, maar begrijp het nog niet helemaal. Dien je nu eerst een lot te kopen om mee te doen of hoef je je alleen maar op te geven en speel je dan gratis mee? Als ik naar de pagina van de Vriendenloterij wordt er bij de aanvraag bovenaan naar een shopcode gevraagd. Ik heb geen idee waar ik die kan vinden. Wat ik me ook afvraag is of je echt die punten krijgt bij Quassa, omdat je eigenlijk niets betaalt. Ik kom via Quassa ook niet op die actiepagina terecht. Kortom allerlei vragen. Voor mij zou het enkel gaan om de cadeaukaart en misschien het boek. Dus het moet niet te complex zijn voor mij. Wellicht kun jij nog wat helderheid bieden;-)

    Fijne kerstdagen!
    Groetjes,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alice,

      Je dient wel een lot te kopen. De eerste trekking speel je dan gratis mee. Je kunt daarna altijd opzeggen.

      Als er een shopcode wordt gevraagd staat er daaronder direct: heb je geen shopcode, klik dan hier (en dan krijg je die shopcode)
      je kunt ook gaan naar:
      https://www.qassa.nl/webwinkel/zoeken/vriendenloterij
      dan hoef je niet een shopcode in te voeren. Volgens mij maakt het dan niet uit of je wel of niet bij Qassa bent aangemeld. Ik zelf namelijk op die manier gegaan.
      En natuurlijk krijg je die punten, want Qassa controleert gewoon of je lid bent geworden. En dat ben je. Ook al is het maar heel kort.

      Zelf vind ik het niet complex. Het enige wat je moet doen is een lidmaatschap aangaan op bovenstaande manier en niet te lang wachten met opzeggen. Ze proberen wel altijd 1x te incasseren (13,25) is mijn ervaring. Maar dat maakt mij niks uit, een schijntje van wat je er allemaal voor terug krijgt.

      Verwijderen
    2. Dankjewel voor het beantwoorden van mijn vragen. Als je eerst een lot moet kopen heb ik er geen voordeel van, dus ik laat het aan me voorbij gaan. Het is inderdaad vaak zo bij loterijen dat je vaak nog lange tijd bestookt wordt met post. In ieder geval bedankt dat je het even onder de aandacht gebracht hebt. Kan ieder voor zichzelf afwegen of het voordelig is om mee te doen.

      Fijne avond!

      Groetjes,
      Alice

      Verwijderen
  2. Nooit meer voor mij. Een keer er in getrapt, wel meteen opgezegd zodra het kon maar dat 'begrepen' ze niet. Ze bleven het geld gewoon incasseren. Al die ellende en veel gedoe om maar een gratis spel kolonisten te krijgen ( daar deden we het voor).
    Nooit meer. Ook nu nog jaren na dato krijgen we post van ze ondanks ons herhaalde verzoek ons uit t bestand te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb me er deze keer vrij uitgebreid in verdiept nieuwsgierig naar het shoptegoed. Maar aangezien dat voor het overgrote deel uit een uitje voor 4 personen bestaat niet gedaan. Ik wil niet naar pretparken of andere drukke gelegenheden en heb ook niemand in de buurt die dat wel zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zag dat je alleen kan opzeggen via telefoon bij die loterij. Daar hou ik niet van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Opzeggen is een project op zich. Er staat dat je ook via de site kan opzeggen. Als je dit doet dan krijg je een foutmelding of een verwijzing naar een telefoonnummer.
    Bovendien kreeg ik een heel onaardige vrouw aan de lijn. Vond dat ik niet na 1 maand kon opzeggen, denk aan de goede doelen bla bla bla..
    Ik had ook te snel opgezegd zodat ik uiteindelijk helemaal niet heb meegespeeld maar wilde er heel snel van af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dus als ik het goed begrijp, kun je je aanmelden, de kortingcode voor 120 euro aan kado's ontvangen en gelijk erna opzeggen zodat je er helemaal niks voor betaalt, want de 1e maand is gratis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In princioe wel. Als je op tijd opzegt kan dat. Ik wacht tot ik mijn cadeaus binnen heb.
      De vorige keer hebben ze wel 1x afgeschreven, was waarschijnlijk niet snel genoeg. Maar dat neem ik voor lief als je ziet wat je er allemaal voor terug krijgt

      Verwijderen
  7. Ik heb me aangemeld, ga het ook proberen. De 9e is de trekking. Heb ik al het goed is de codes al gehad. Daarna zeg ik het af voor de 15e. Dan gaat de batch voor de incasso de deur uit las ik ergens op een forum. Ik vind het een uitdaging om het zo uitgekiend te proberen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook eens gedaan. Je komt er haast niet onderuit dat er 1X wordt afgeschreven. Mijn smoes aan de telefoon: mijn man vindt het niet goed. Daar konden ze weinig tegenin brengen . Dan maar dom spelen😀

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is mij ook dit keer niet gelukt. Ze schreven eerder af voor de trekking van januari dan ik verwacht had. Telefonisch opzeggen vind ik geen enkel probleem en natuurlijk vragen ze je naar de reden. Prima toch? Zoveel te verzinnen...Ik ben uiteraard al weer opgezegd. Ik vind het prima dat ik 1x gratis in december meespeel (niks gewonnen) en straks 1x in januari betaald meespeel. Ik ben heel blij met mijn cadeaus, ruim 100 euro "verdiend". Helemaal top!

      Verwijderen
  9. Mij is het ook gelukt. Ik heb eerder hier 2 berichten gepost en heb net de cadeaus binnen, en ook gelijk telefonisch opgezegd. Ze hadden in december, 1 week na aanmelden, al afgeschreven. Was 1 maand toch gratis? Ja maar wij schrijven 1 maand vooruit af mevrouw. Staat me niet aan dus had ik al eerder gestoffeerd...dus niks betaald uiteindelijk. Bedankt voor deze topic. Omdat dit toch niet helemaal mijn stijl is, zal ik het niet zo snel een 2e keer doen, zelfs niet bij de loterij:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mij is het ook gelukt. Ik heb eerder hier 2 berichten gepost en heb net de cadeaus binnen, en ook gelijk telefonisch opgezegd. Ze hadden in december, 1 week na aanmelden, al afgeschreven. Was 1 maand toch gratis? Ja maar wij schrijven 1 maand vooruit af mevrouw. Staat me niet aan dus had ik al eerder gestorneerd ...dus niks betaald uiteindelijk. Bedankt voor deze topic. Omdat dit toch niet helemaal mijn stijl is, zal ik het niet zo snel een 2e keer doen, zelfs niet bij de loterij:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohh helaas nu deze actie niet meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tip om op te zeggen: Zeggen dat je net ontslagen bent en dus geen geld meer heb voor loterijen. Werkt ook heel goed voor verkopers aan de deur. Deze optie staat nl niet in hun script van hoe ze moeten reageeren op weerstand van de klant.

    BeantwoordenVerwijderen